NÄDAL 9, “Behind every great man is a woman rolling her eyes”*

* Jim Carrey

Selle nädala postituses vaatlen kahte juhti IT valdkonnas ning üritan neile määrata juhitüübid oma parima teadmise juures, lähtudes veebiavarustest leitavates materjalides. Siinkohal soovin rõhutada seda, et kahjuks ei ole mul olnud võimalust nende inimestega koos töötada, ehk siis see kuvand, mis jääb väljapoole ning jõuab trükki võib olla hoopis teine, kui see, mis nad päriselt on.

Oma postituses aga keskendun ma pigem naistele ja seda just seetõttu, et oma elu võimalikult raskeks teha (jess, esimese aprilli nali on ka tehtud nüüd). Pigem seetõttu, et naiste osakaal selles valdkonnas on kahetsusväärselt väikene. Ma üritan oma blogipostituses anda mõista, et naisi võiks rohkem olla ka juhirollis selles valdkonnas, kuna tegelikult ka naised on suurepärased juhid. Mõned allikad väidavad, et isegi paremad juhid kui naised.

Esimesest juhist, kellest juttu tuleb on Katrin Reinhold. Miks just Katrin? Seda seetõttu, et ta oli ka 2019 aastal üks kandidaatidest “Mõjukama IT-juhi” valimistel. Tollel ajal juhtis Katrin TEHIK-ut. Artiklis annab Katrin mõista, et peab oluliseks, et IT-juht mõtleb kaasa kogu valdkonna arengule. Mis on aga huvitavam on see, kuidas ta suhtub oma meeskonda. Mulle meeldib see, et Katrin ei tähtsusta antud rollis AINULT iseennast, vaid rõhutab, et tema ülesanne on KOOS meeskonnaga pakkuda parimaid lahendusi. Mis näitab, et ta tunneb end meeskonnana ühtsena ning ei pea ainult enda rolli ettevõttes oluliseks. Lisaks ta hindab, IT-meeskonnal peab olema peab olema vähemasti sama hea arusaam ärist kui äriomanikul, mis minu jaoks näitab, et ta hindab teadmiste jagamist kogu meeskonnale, kes tööd teevad. Lisaks ta motiveerib oma meeskonda ning räägib ausalt, kuidas asjad on (kui me kvaliteetset tööd ei tee, siis meid ei oodata tagasi). Artiklist võib veel välja noppida, et Katrin peab oluliseks ka etteheidete asemel ettepanekute tegemist, mis tähendab, et ta on pigem juht, kes tegeleb probleemiga innustavas võtmes. Kui läheb midagi valesti, siis tuleb keskenduda lahenduse leidmisele, mitte vea teinud isiku karistamisele (eeldan, et see tähendab, et viga ei tehtud tahtlikult).

Artiklis Katrin rõhutab, et talle meeldib meeskonnas meie-tunne. Samas, ta on nõus võtma vastutuse kui midagi ebaõnnestub. Huvitav on veel sõnastus, kuidas Katrin peab ennast meeskonnas “tööriistaks” oma inimestele. Ehk siis kui vaja, teeb ta taustatööd ja süveneb detailidesse.

Lähtudes artiklis toodud argumentidele, liigitan mina Katrin Reinholdi treener/juhendaja rolli, kuna ta peab oluliseks meeskonnamängu (ta rõhutab seda korduvalt artiklis). Kindlasti on siin ka juhi kui leader osakaalu, kuna tal on väga kindel visioon, mida ja kuidas edasi minna ning mingil määral ka teavitaja/suhtleja rolli, kuna ta peab oluliseks kogu meeskonna kaasatust info osas.

Minu teine IT-naisjuht on Safra Catz, kes on ORACLE CEO. Womlead Magazine iseloomsutab Safra Catzi kui “The Enforcer” (tõlge: täideviija, läbi suruma), mis näitab, et teda peetakse tugevaks ning sihikindlaks juhiks. Minu jaoks selline sihikindel juht näitab, et juht peab olema autoriteetne. Kui juht on autoriteetne, siis võib juhtuda, et juht on ehk karmikäelisem ning võimalik, et suhtleb oma alluvatega rohkem käskivas toonis ning ootab oma meeskonnalt palju. Erinevalt Katrinist, puudub Safral IT hariduslik taust. Seetõttu tema roll Oracle-s on rohkem finantsvaldkonnas ja finantsstrateegiates. Eelpool välja toodud artiklis, on teda nimetatud juhina ka kui arukana, otsekohesena ja halastamatuna. Mis aga samas on huvitav, et teda on töökaaslane iseloomustanud kui isikut, kes ei lase oma egol võitu saada ning seetõttu ei ole ta ka olnud eriti meedia tähelepanu all. Ta suudab klientidele selgeks teha, miks on valitud ettevõte parim, kuid samas ei võta tehtud töö eest liigselt tähelepanu. Lisaks, ta julgeb küsida. Artikli on küll välja toodud, et ta küsib küsimusi oma klientidelt aga usun, et ta rakendab seda ka oma meeskonnas. Tema üks moto on, et kui sa ei küsi, siis sul ei olegi võimalus saada jah vastust. Seetõttu kipun ka arvama, et ta on nõudlik juht ning pigem karmim. Minu hinnangut kinnitab ka artikkel businessinsideris. Lähtudest materjalidest ning eeltoodust on Safral pigem ülemus (power broker). Ning kindlasti ka mingil määral juht (leader), kuna selle jaoks, et jõuda nii kaugele nagu ta on jõudnud, on tarvis kindlat visiooni.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s